کد خبر: ۶۹۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر پیش بینی منابع لازم در لایحه بودجه از سوی دولت به منظور رفع نقاط حادثه خیز جاده های کشور تاکید کرد.
رفع نقاط حادثه خیز جاده ها نیازمند عزمی فرا وزارتخانه ای است

به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر پیش بینی منابع لازم در لایحه بودجه از سوی دولت به منظور رفع نقاط حادثه خیز جاده های کشور تاکید کرد.

محمد سرگزی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به تعداد قابل توجه نقاط حادثه خیز در جاده های کشور عنوان کرد: متاسفانه وجود نقاط حادثه خیز در جاده ها امروز به یکی از علل تصادفات جاده ای در کشور تبدیل شده است. لذا به نظر می رسد با توجه به حجم سالانه تلفات جاده ای، رفع نقاط حادثه خیز باید به عنوان یکی از الویت ها در دستور کار دولت قرار بگیرد.

وی نبود منابع مالی کافی را از موانع موجود برای رفع نقاط حادثه خیز عنوان و بیان کرد: لازم است دولت با پیش بینی منابع مالی کافی در هر سال نسبت به رفع نقاط حادثه خیز طی بازه زمانی 5 سال اقدام کند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش وزارت راه در رفع نقاط حادثه خیز اشاره کرد و گفت: وزارت راه با تمام قوا درصدد رفع این مشکل برآمده اما به لحاظ تامین اعتبار، تلاش های وزارت راه به تنهایی کافی نبوده و رفع نقاط حادثه خیز نیازمند عزمی فرا وزارتخانه ای است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون عمران نیز با توجه به اهمیت این موضوع جلساتی را در این زمینه با وزیر راه و شهرسازی ترتیب داده اما واقعیت این است که دولت برای رفع نقاط حادثه خیز باید با عزم و اراده جدی نسبت به پیش بینی منابع لازم در لایحه بودجه اقدام کرده و مجلس نیز با همراهی دولت و تصویب آن در قانون بودجه به رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده ای در کشور کمک خواهد کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"